onsdag den 26. august 2015

Onsdagsønsker

Bogen er desværre udsolgt fra forlaget, men den kan købes brugt på bogbasen.dk (75,-) eller i engelsk udgave på amazon.co.uk (£6.29)

Oscar Wao & hans korte og forunderlige liv af Junot Díaz er en bog, som jeg har tænkt på at læse i flere år, men som jeg af uanede grunde er blevet ved med at glemme alt om igen. Det er typisk mig, at udsætte den slags, og nu har jeg udsat det så tilpas længe, at bogen er fuldstændig udsolgt fra forlaget. Heldigvis kan den købes brugt på bogbasen.dk eller som ny (dog på engelsk) på Amazon. 

Jeg synes den lyder utroligt spændende og meget humoristisk. Jeg tror det, der fanger min interesse allermest er, at den behandler kultursammenstødet mellem Oscar Waos rødder og nuværende levevilkår. Temaet omkring det, at man ikke rigtig hører til hverken det ene eller andet sted er højaktuelt og jeg kender mange med rødder i andre lande, som fortæller at de er lidt for danske i oprindelseslandet og lidt for arabiske (eksempelvis) i Danmark.


Forlagets beskrivelse:
En ægte latino har lækkert hår, styr på damerne og machostil. Oscar har ingen af delene. Godt nok er han fra Den Dominikanske Republik, men han er også tyk, nørdet og fatalt jomfruelig.
En fortælling om de nye amerikanere, der ikke opgiver deres oprindelseskultur, men i stedet blander nyt og gammelt og lever i et ekstremt vitalt og vibrerende mellemrum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar