onsdag den 16. januar 2019

Sig det med bøger



Dette indlæg er skrevet i samarbejde med Bog & idé og må derfor markeres som reklame.


I slutningen af sidste år lancerede Bog & idé et koncept, som er så simpelt og samtidig helt genialt, at man kan undre sig over, at det ikke allerede fandtes. Online bogkøb har eksisteret længe, men i de fleste tilfælde kan man ikke få pakket sine køb ind, man kan ikke få dem leveret uden en faktura i kassen, hvor prisen springer lige i øjnene på modtageren og man kan heller ikke få vedlagt en lille note. Det kan man nu.


Sig det med bøger går i al sin enkelthed ud på, at man kan sende en boggave, hvor man selv udvælger et kort, skriver en tekst til kortet, får gaven pakket ind og så er det endda muligt at få leveret til døren samme dag.


Jeg har selv testet konceptet, men jeg må nok indrømme, at det havde været smart at teste ved at få sendt til sig selv for at få større indblik i selve leveringsprocessen, men det er  jo lidt sjovere at give gaver til andre end sig selv. Så jeg valgte at give en gave til en kær ven/tidligere kollega/PD-makker, reserve-familie i Tokyo/kunstnertype (kært barn har mange navne), fordi vi bor i hver sin ende af landet, så det var oplagt at sende en tanke hendes vej. Tanken var, at hun skulle have en helt bestemt og særligt udvalgt bog, som død og pine endnu ikke er en del af konceptet, så jeg måtte vælge en anden gave, og jeg tror faktisk, at jeg ramte rigtigt på trods. Mit største minus er derfor det begrænsede udvalg, men jeg ved, at de arbejder på at udvide det, så jeg spår stor succes for det nye koncept.


Bog & idé skriver selv, at det foregår i tre trin:


1. Du vælger gaven og modtageren
2. Du skriver kortet
3. Vi pakker ind og leverer gaven


Og det passede ganske rigtigt.


Den lokale Bog & idé stod for indpakningen og for at afsende varen. Nu valgte jeg en gave, som endnu ikke var udkommet, men ellers er der komplet valgfrihed for leveringsdatoen. Så man kan sagtens bestille en fødselsdagsgave i god tid til levering på selve dagen. Det er ikke kun bøger, man kan vælge. Det er også spil og hobbyartikler, så der er noget for enhver smag, og det kan gøres til samme pris, som en buket blomster ville koste at få sendt. Jeg kan rigtig godt lidt blomster, men hvis valget står mellem blomster og bøger, så er det nok boggaven der giver det største smil. Modtageren kan i øvrigt bytte gaven i alle landets Bog & idé-butikker, så man behøver ikke frygte at vælge forkert.
Du kan læse meget mere og se hele  udvalget lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar