mandag den 5. oktober 2020

Book me up, Baby!


Jeg er en kryster og en kujon. Jeg deler strålende studer, men tier når livet er hårdest. Sådan har jeg ofte følt.

I seks år har Danni og jeg forsøgt at blive forældre – omtrent lige så lang tid, som jeg har været Book me up, Scotty! I takt med hjerteknusende frustrationer, smertefulde behandlinger og et stigende følgertal, har jeg følt, jeg burde dele vores historie. Den har intet med bøger at gøre – og dog, for hvor har jeg fundet stor trøst i bøger, der beskriver mine følelser og vores forløb (dem må jeg få lavet en liste over).

Jeg kalder mig kujon, fordi den eneste årsag til, jeg nu kan dele er, at det omsider ser ud til, klinikken fandt det guldæg, som får det største mirakel til at gro i mig. Vi er lykkelige over den drejning, livet har taget, men hver eneste dag sniger frygten for at miste sig ind på os og minder os om, hvor skrøbeligt alting er. Vi forsøger at nyde, men forstyrres af panik.

Jeg har altid følt forpligtelse til at dele det, man gennemgår i fertilitetsbehandling, men det skulle vise sig, jeg ikke havde styrken og overskuddet, før det gik op i en højere enhed. Det gør det nu. Derfor skal det deles til hjælp og håb for de mange par eller enlige, der gennemgår det samme, og alle de forvirrede pårørende, hvis støtte er fuldstændig afgørende for at komme helskindet igennem. Vores historie er lang, og seks år kan næppe koges ned til et enkelt opslag på Instagram, men måske kommer den i små bidder, for i alle år har jeg skrevet tekstbidder til forløbet.

Der er måske mange, der ikke har lyst til at følge med, hvis jeg udvider bogformidlingen til også at inkludere glimt fra fertilitetsklinikken, men jeg håber, I vil betragte vores historie som et vigtigt kapitel i den samlede fortælling, der har udspillet sig på @bookmeupscotty.

De mange gange jeg har været borte i SoMe-forstand har inkluderet knusende nyheder, indre blødninger, akutte indlæggelser og sorte isolerende huller, som vi har gravet os ned i, når smerten ikke længere var til at bære. Heldigvis har vi altid haft hinanden, og inden længe bliver det hårde arbejde belønnet med det, vi altid har drømt om.

Vi glæder os til at byde dig velkommen til verden i marts og til at elske dig hele livet.❤️


2 kommentarer:

  1. Åååårh! Stort tillykke til jer - hvor er det en god nyhed :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, hvor er det sødt af dig at skrive.
      Vi er så glade! :-D

      Slet