tirsdag den 23. august 2016

Book Me Up, Scotty! snart i Tokyo

Bøgerne blev sendt til mig fra Forlaget Turbulenz, som varetager de danske oversættelser af Lonely Planet-bøgerne. Jeg har næsten altid rejseguides med på mine rejser, da jeg synes det er den bedste kilde til et hurtigt og overskueligt overblik. De kan købes her.

For nogle dage siden postede jeg ovenstående Instagram-billede, og i den forbindelse har jeg modtaget en del spørgsmål, som jeg finder lettere at besvare her i en slags update.
Egentlig havde jeg ikke planer om, at dele min rejse her på Book Me Up, Scotty!, da bloggen jo udelukkende anvendes som plaform til mine mange tanker om bøger og den boglige verden. Men det er klart, at uanset hvor lidt eller meget man vælger at ”bruge” sig selv i sin blog og i fortællingen om bøger, så sidder der altid et helt menneske bag, hvis liv foregår sideløbende med læsningen og anmeldelserne – hvis det er en rigtig god bog, må det virkelige liv naturligvis stå på standby! ;)
Mit virkelige liv føles lige nu som et af de gode eventyr, så håber jeg bare, at slutningen bliver Disney-versionen, fremfor H.C. Andersens (har han overhovedet skrevet et eneste eventyr med en lykkelig slutning? Jeg elsker i øvrigt hans eventyr, jeg vil bare helst ikke ende som skum på vandet).
Jeg læser en cand.mag. i Kultur og formidling på SDU, og her på tredje semester er det valgfrit, om man vil i praktik. Det ville jeg gerne, og egentlig var min praktikplads andetsteds, men det måtte aflyses på baggrund af landets nuværende sikkerhedssituation. Derfor rejser jeg til Tokyo på torsdag, hvor jeg skal bo frem til februar 2017. Min praktikplads er på Danmarks Ambassade, og jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget!
Jeg håber på stadig at læse og anmelde en masse. Men I vil måske lægge mærke til de ændrede omgivelser.


PS: Hvad er oddsene lige for, at en af mine absolutte yndlingsforfattere kommer til Danmark, når jeg rejser til hans hjemland?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar