søndag den 18. december 2016

Julekonkurrence

Hvis du ikke giver meget for dit juleheld, så kan bogen købes her. ;)
Nu varer det ikke længe før de fleste af jer sidder og mæsker jer i andesteg, brun sovs og risalamande. Her i Japan er der tradition for at tage på KFC juleaften, hvor der bydes på den særlige julemenu - nej, jeg laver faktisk ikke sjov. Man skal bestille bord, og alt er "desværre" booket nu. Men selvom jeg går glip af friturestegt kylling på KFC, vil jeg alligevel gøre mit bedste for at tilføje et drys japansk til jeres jul i Danmark.
Derfor udlodder jeg i samarbejde med Forlaget Klim Hardboiled Wonderlands og Verdens Ende, som efter min mening er et af Murakamis allerstørste værker.

Det eneste du skal gøre for at deltage er at ... 

  • følge mig og Forlaget Klim på Instagram
  • fortælle om din største læseoplevelse i 2016
  • tag en ven/veninde, som burde læse mere Murakami
Du kan både deltage her og på min Instagramprofil (@bookmeupscotty) – deltager du begge steder, dobles dine vinderchancer.

Vinderen trækkes juleaftensdag 2016. 

Og det med småt: Husk jeg er otte timer foran jer. Og vær opmærksom på, at vinderen nok først modtager bogen i det nye år, da de søde mennesker hos Forlaget Klim selvfølgelig også skal have fri i julen (til at læse velsagtens).

Held og lykke! :)



Om bogen:
To fortællinger, der foregår i vidt forskellige universer, løber parallelt i et af Haruki Murakamis hovedværker.

I den ene er handlingen lagt i storbyen Tokyo i en ikke fjern fremtid, hvor den sidste overlevende fra et uhyggeligt hjerneeksperiment involveres i en hæsblæsende højteknologisk informationskrig, som byder på indtrængende små monstre, en vanvittig forsker dybt nede i kloakkerne under byen og en underskøn bibliotekar med en meget stor appetit.

I den anden fortælling er vi hensat til ’Verdens Ende’, en stille, afsondret og tidløs verden omgivet af en høj mur, hvor den navnløse fortæller brutalt skilles fra sin skygge og må forsøge at tolke de drømme, der stadig rummes i lysende enhjørningekranier.

Uafvendeligt nærmer de to universer sig hinanden.

11 kommentarer:

  1. Min største læseoplevelse i 2016 var en samtalebog ml. Benny Andersen og Povl Dissing, der har så mange fine observationer af livet og verden. Murakami ville jeg dele med min mor eller søster, der begge værdsætter en god bog!

    SvarSlet
  2. Jeg har desværre ikke fået læst en hel bog i 2016. Jeg plejer ellers at være en stor læsehest, men med en lille krudtugle på 1,5 år, er der ikke meget tid til at sidde med en bog. I stedet hører jeg meget lydbog, da det kan gøres på farten og mens jeg ordner praktiske gøremål, derhjemme.
    Jeg har bl.a. hørt Ringenes Herre trilogien på lydbog (er stadig i gang med den sidste bog) i år og det er en fantastisk fortælling, næsten ligeså god som da jeg læste den første gang for ca. 10 år siden.
    Hvis man må, så vil jeg gerne tagge mig selv, da jeg endnu ikke har haft fornøjelsen af Murakami.

    SvarSlet
  3. Min største læseoplevelse var Lise Nørregaards ''Kun en Pige'', jeg har nemlig længe gerne ville læse den og fik endelig gjort det i sommerferien :)
    sfeldborg@gmail.com

    SvarSlet
  4. Det var "Mr. Y's forbandelse" af Scarlett Thomas. Sjældent har en bog talt så meget til mig!

    caroline-os@hotmail.com

    SvarSlet
  5. I 2016 var det helt klart Mig før dig - den er simpelthen så god :)

    camilla_hovej@hotmail.com

    SvarSlet
  6. Jeg har ikke haft det store overskud her i 2016 da der er sket mange ting i familien. Men jeg har læst en færøsk bog om Færøerne der var meget spændende. Vh pernillesg@gmail.com

    SvarSlet
  7. Min største oplevelse var min ferie i New York i sommers :)

    SvarSlet
  8. Jeg kender slet ikke Murakami.. Fejl.
    Min største læseoplevelse 2016 må være genlæsningen af 'Grapes of Wrath' af John Steinbeck.

    SvarSlet
  9. Min største læseoplevelse i 2016 har været at læse drageløberen.. den er bare god :-)
    linefugl09@gmail.com

    SvarSlet
  10. Min største læseoplevelse i 2016 er Odinsbarn af Siri Pettersen (og The Martian af Andy Weir). Jeg forelskede mig i Siris univers og jeg kan ikke vente med at fortsætte serien! :-) Glædelig jul, mvh Sofie. Bittenbybooks@hotmail.com

    SvarSlet